Creatie & Campagnes

Jägermeister lanceert innovatieve pop-up organisatie met creatieven

Richard Otto, blogger | 23 juli 2014, 10:37

Met het Concept56 initiatief mogen creatieven nieuwe evenementen bedenken.

Concept56 door Jägermeister is een pop-up organisatie waarbinnen vijf creatieve toptalenten de kans krijgen om een vooruitstrevend evenement te realiseren. Het drankmerk stelt budget en kennis ter beschikking om waarbij de creatieven een unieke, eenmalige evenement binnen zes maanden op poten mogen zetten. Het team krijgt hiervoor een eigen kantoorruimte, fulltime begeleiding door toegewijde experts en wekelijks een dosis inspiratie van grote namen uit de creatieve industrie, waaronder Jim Taihuttu (Habbekrats), Michel Penders (Plus1) en Richard Zijlma (ADE).

Jägermeister erkent de behoefte van het publiek om inspraak te hebben bij merkgerelateerde projecten en beslissingen, en presenteert daarom Concept56, een unieke vorm van co-creatie. Hiermee wil Jägermeister talent de ingrediënten geven om zich te ontplooien. Dit is iets dat het merk al geruime tijd doet met het Jäger Music DJ Program, dat muzikaal talent als Yellow Claw, Vic Crezée, William Kouam Djoko, Dirtcaps en Cleavage ondersteunt.

Het team zal bestaan uit een tekstschrijver, een project manager, een grafisch vormgever, een marketeer en een event manager. De kandidaten worden geacht op de hoogte zijn van de trends en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van muziek, cultuur en evenementen in Amsterdam. Na een streng selectieproces gaan de vijf geselecteerde junior professionals van halverwege augustus 2014 tot en met januari 2015 de uitdaging aan. Het evenement dat uit hun arbeid voortkomt, vindt eenmalig plaats. Hierna verhuist Concept56 naar een andere stad en worden vijf nieuwe deelnemers geselecteerd.

Het project kan worden gezien als traineeship voor net afgestudeerden, maar is ook een geldige stage voor studenten. Met het door Blueprint Media ontwikkelde Concept56 biedt Jägermeister de kandidaten de voorbereiding op een carrière in de media- en evenementenindustrie. Ze krijgen de kans ervaring op te doen in alle aspecten van het realiseren van een evenement, leren alle ins en outs van een mediabedrijf kennen en bouwen een groot netwerk op.

De aanmeldingsprocedure verloopt via de

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Helmer Molenaar

(23 juli 2014, 10:57)
Mooi initiatief!

Maar met de onderstaande gesignaleerde behoefte onder consumenten heeft het natuurlijk weinig te maken:

"Jägermeister erkent de behoefte van het publiek om inspraak te hebben bij merkgerelateerde projecten en beslissingen, en presenteert daarom Concept56, een unieke vorm van co-creatie"

Gerelateerde items Ade Jägermeister Blueprint Media

Meer in channel Creatie & Campagnes

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers