Creatie & Campagnes

Amnesty Nederland doet oproep aan koninklijk paar

Sander Beekman, redactie | 19 oktober 2015, 13:30

De campagne vraagt aandacht voor slechte mensenrechtensituatie China

Koning Willem-Alexander en koningin Máxima vertrekken komend weekend richting China voor een staatsbezoek dat is gericht op handel en het verkopen van technologie.

Volgens de  reizen, naast het koninklijk paar, minister Koenders (Buitenlandse Zaken) en staatssecretarissen Van Rijn (Volksgezondheid) en Dijksma (Economische Zaken) mee, omdat het staatsbezoek parallel loopt met met ongeveer 200 bedrijven. 

Publiekelijke oproep
Naar aanleiding van het staatsbezoek vroeg Eduard Nazarski, directeur Amnesty Nederland, afgelopen weekend publiekelijk aan de Nederlandse delegatie om tijdens het bezoek aandacht te besteden aan de steeds slechter wordende mensenrechtensituatie in het land.

Ter ondersteuning van zijn oproep lanceert Amnesty - in samenwerking met - een campagne met een serie radiocommercials waarmee aandacht wordt gevraagd voor enkele persoonlijke cases, als die van activiste Su Changlan:

&;Zo&;n staatsbezoek is voor Amnesty een uitgelezen moment om de delegatie op het hart te drukken ook aandacht te besteden aan de mensenrechtensituatie&;, aldus Maarten Bakker creative director BVH. 

&;Alleen hoort zo&;n boodschap inmiddels tot het standaardritueel rondom dit soort gelegenheden. Om hier bovenuit te steken hebben we een campagne bedacht waarin de hoofd- en bijzaken weer even duidelijk op een rijtje worden gezet.&;

De campagne wordt op 19 oktober gelanceerd met radiocommercials op Radio 1 en Radio 4 en een speciale printuiting in de Volkskrant en het NRC.

Credits
Bureau: BVH Identity Driven Thinking
Creatie: Peter van Zijp en Maarten Bakker
Vormgeving: Sander Giessen
Projectmanagement: Anne-Britt van Uchelen
Verantwoordelijk bij Amnesty International: Jan Willem Dol

Over de auteur

Sander Beekman
Stukjestikker en filmmaker voor team Adformatie, met een focus op creatie en (online) campagnes. Lees meer over Sander Beekman

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Amnesty International BVH Identity Driven Advertising

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs