Creatie & Campagnes

Primeur: energiedirect.nl en PSV in commercial

Christian Manuputty, redactie | 2 november 2016, 11:18

Onder de naam ‘Dat zijn wij’ wordt het hoofdsponsorschap van de Eindhovense voetbalclub benut door de energieleverancier.

‘Wij zijn de vierde speler in de markt qua grootte, maar hebben nog niet de bekendheid die hoort bij deze positie’, zegt Jorrit Pijlman, formulemanager van energiedirect.nl. ‘Met deze campagne willen we uitleggen wie wij zijn en waarom wij kiezen voor een lekker directe aanpak. Wij vragen ons continu af of het ook ‘eenvoudiger’ kan voor onze klanten. De kracht van de samenwerking met PSV hebben we daarin als uitgangspunt genomen.’

Volgens Norberth Korsmit, partner Triple Double, verbindt de mentaliteit beide merken met elkaar en dat is vertaald naar een reclame-idee. ‘De associaties rond het merk energiedirect.nl moeten worden gebouwd op een slimme combinatie van helder taalgebruik en emotionele beelden. Pure emoties vanuit de sport (spelers en fans) of mensen (klanten).’

Credits

Opdrachtgever: Energiedirect.nl

Verantwoordelijk bij klant: Jorrit Pijlman, Karin Sijbring, Evelien Ollongren en Ingrid Nagtzaam.

Bureau: Triple Double

Creatie: Norberth Korsmit, Derek van der Vlugt 

Account: Pieter Kuijpers, Mathijs Nijkamp

Productiemaatschappij: Czar Jr.

Regisseur: Boris Booij, Czar Jr.

Producer: Roos Blank, Czar Jr.

DOP: Stephan Polman, Emo Weemhoff

Editor: Tomas Kamphuis

Sound: Melcher Meirmans, REC Sound

Post Production: The Compound

Grading: Tim van Paassen, The Compound

 

 

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items energiedirect.nl Psv

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs