Media

Sanoma krijgt nieuwe organisatiestructuur en schrapt nog eens 31 banen

Maarten Hafkamp, redactie | 15 september 2017, 12:42

Door de verkoop van SBS Broadcasting wil Sanoma veranderingen doorvoeren.

De directie van Sanoma Media BeNe heeft daarvoor een adviesaanvraag ingediend bij de OR. Het betekent een reorganisatie, waarbij 31 medewerkers van verschillende afdelingen boventallig raken. Het gaat volgens woordvoerster Kristel Thijssen om 'verschillende functies op verschillende afdelingen'.
 
'Toekomstbestedig' 
'Sanoma maakt hiermee het bedrijf toekomstbestendig gegeven de algemene marktdruk in de mediasector', blijkt uit een interne mededeling.

'Logischerwijs leidt daarnaast ook de verkoop van SBS tot een aangescherpte visie en strategie: Sanoma is een bedrijf met hoog kwalitatieve en relevante media merken en wil de meeste waarde leveren voor onze lezers en adverteerders. De wijzigingen resulteren in een minder complexe organisatie met ook lagere kosten, en zorgen ervoor dat Sanoma sneller kan reageren op de veranderingen in de markt.'
 
Op de 31 medewerkers die boventallig raken, is het sociaal beleidskader van toepassing.

Sanoma maakte eerder deze week bekend dat CEO Peter de Mönnink in januari naar Talpa vertrekt

 

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Sanoma

Meer in channel Media

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs